neděle 22. září 2013

Rodičovství z jiného úhlu pohledu - tatínkovského I. díl

Tento blog vytvořilo několik mamin a je hlavně o nich a jejich dětech. 

Ale co tatínkové, jak jsou na tom oni? Trochu jsme je vyzpovídaly. Doufám, že nebudou proti a mužský pohled na určitá témata najdeme i v dalších příspěvcích.

Otázky:

1) Jak se změnil tvůj život s příchodem potomka/potomků?
2) Jakým způsobem jsi se zapojil do příprav na příchod miminka? Předporodní kurz, prohlídka porodnice, nakupování věcí pro miminko, masáže maminky, mluvení s břichem... Co vás napadne
3) Byl jsi u porodu? 
4) Pamatuješ na první dojmy?
5) Jak jsi se zapojil do pomoci s miminkem? Př. střídavé vstávání, uspávání, koupání, přebalování...
6) Jaké je to teď, když jsou děti starší?
7) Používáš Bepanthen i na něco jiného, než je zadeček vašeho dítěte?

Jirka - tatínek Ondry, manžel Verči

1) Život s příchodem potomka se samozřejmě změnil a to o 180 stupňů. Ve svém životě prožívám určité etapy a toto je jedna z nich. Je to i velká změna v partnerství, najednou nejsme jen dva, ale je nás víc. 
2)  Celé těhotenství jsem si velice užíval, každým dnem pozoroval jak bříško roste, bylo to supr a nádhera. Předporodní kurz a prohlídku porodnice jsem absolvoval jako zkušený porodník :-)) . 
Samostatné téma v době příprav na příchod prcka měl výběr kočárku. Nicméně i tento, pro tatínka psychicky vyčerpávající maratón, úkol nakonec dospěl do vítězného konce.
3) Ano byl.
4) První dojmy se nedají, alespoň z mého hlediska, popsat. Zažil jsem ve svém životě nespočet porodů, ale ve chvíli, kdy se ze mě stane táta a v náručí se mi choulí právě narozený syn. To je....nepopsatelný...
5) Zapojil jsem se postupně. Koupáním, přebalováním, krmením počínaje a později uspáváním i nočním vstáváním. Pravda, že maminka je maminka, ale snažil jsem se nebýt ve vzdáleném závěsu.   
6) Teď ??? Určitě je náš syn samostatnější a každý den je plný překvapení.
7)  Bepanthen moc často nepoužívám, ale pokud mám nějakou spáleninu, či drobné oděrky, tak přijde vhod.

Pavel tatínek Ondry, přítel Katky

1) Hodně. Považuji to za největší životní změnu - rozhodně pozitivní !
2) Snažil jsem se zapojit co nejvíce. Něco jsem nakupoval a sháněl (Naninku, apod.). Přesto jsme většinu věcí zařizovali společně se ženou. Předporodní kurz jsem absolvoval, porodnici jsem viděl. Masáže jsem moc nedělal. S břichem jsem nemluvil :-) 
3) Ano.
4) Mám to živě před očima. Bylo to něco nepopsatelného. Velký zážitek, ale zažít porod v roli matky bych nechtěl.
5) Nevstával jsem, ale uspával, koupal a přebaloval. Samozřejmě jen když jsem byl doma.
6) Stále úžasné !!!
7) Bepanthen na nic jiného nepoužívám.

Pavel - tatínek Vojtíka a Matěje, manžel Mileny

1) Samozřejmě zásadně. Změnily se priority a životní rytmus jako takový.
2) Snažil jsem se dělat maximum. Včetně prohlídky porodnice, předporodního kurzu, nakupování...Myslím, že jsou výrazně laxnější partneři, než jsem já :-) 
3) Ano.
4) Těžko takto posat. Je to pocit, který se nedá převyprávět. Musí se zažít. A je myslím u mužů a žen odlišný.
5)  Myslím, že narození Vojty byla změna, kterou jsem bral velmi vážně a snažil se být oporou nejen před porodem, ale i po něm. Včetně všeho, co k tomu patří. Tedy uspávání, koupání, přebalování i nočního vstávání. Nicméně nerozkrojil jsem se, čili noční vstávání se týkalo spíš Mileny.
6) Řekl bych, že náročnější. Začínám chápat úsloví "malé děti - malé starosti, velké děti - velké starosti".
7) Používám ho na drobné odřeniny

Ostatní tatínkové zase příště...


Žádné komentáře:

Okomentovat