úterý 11. června 2013

Co si vzít s sebou na dovolenou???

Cesta parní mašinkou byla pro oba největším zážitkem

Včera jsme vyrazili na dovolenou do jižních Čech. Měl s námi jet i tatínek, ale bohužel musí být u důležité zakázky, tak jsme vyjely jen s Niki. Tedy jedním autem, tím druhým jel zbytek našeho týmu, což je Nikčin nejlepší kamarád Vojta, jeho tatínek, maminka a bráška Matěj.

Ale než začnu psát o tom, jak se tady máme a jestli to všechno zvládáme, tak bych ráda popsala balení a přípravy na dovolenou, třeba se to někomu bude hodit :-D


Co máme všechno s sebou???

Dá se to rozdělit do několika kategorií (no asi jsem se zbláznila, ještěže máme velké auto):


LÉKÁRNIČKA

-léky pro případ alergické reakce (např. adrenalinové pero, inhalační léky...) - my máme Dithiaden
-lék na horečku a bolesti pro děti a pro dospělé (panadol sirup nebo nurofen) - my máme nurofen čípky a pro maminku nic, takže si kdyžtak dá čípek :-)
- paralen - nemám, zapomněla jsem
-něco na kašel (př. mucosin) pro děti a pro dospělé (bromhexin, acc aj.) - máme s sebou Sinecod sirup, malá má kašel a asi moc nezabírá, tak se dnes půjdu poradit do lékárny, a kdyžtak vám ještě něco doporučím :-\
-fenistil gel - my máme kapičky, gel doma nebyl, naštěstí tu nejsou žádní komáři
-oční kapky - doma byl jen opthalmoframykoin
- nosní kapky - ještěže jsem je vzala,spuspila se mi pěkná rýma, máme Humex a Nasivin pro děti
-panthenol sprey (na spáleniny) - po předpovědi počasí jsem usoudila, že nebude potřeba, ale kdo pojedete do ciziny, tak se vám hodit bude
-Ca carbonicum (živočišné uhlí)
-mast podporující hojení drobných ran - já nedám dopustit na BEPANTHEN - navíc s námi jelo i miminko, takže mažeme všechny tři
-polštářkové náplasti - já mám pro jistotu i hřejivé náplasti na záda, protože mě minulý týden pěkně bolely
-elastické obinadlo


OBLEČENÍ

-Lehká bunda (větrovka) 1
-pláštěnka 1
-bavlněné tričko s dlouhým rukávem 1-2= počet kusů doporučených do ciziny, já jich mám s sebou 10 (jak jsem již říkala, jsem extremista)
-bavlněné tričko s krátkým rukávem 4-6 - to jsem v rámci počasí dodržela
-šortky, trenýrky 4-5 - mám je s sebou, uvidíme, jestli je použijeme (zatím fouká, ale sluníčko svící ;-)
--spodní kalhotky - slipy 10-12 - podle toho, na jak dlouho pojedete, malá si občas učůrne, nebo do něčeho sedne, tak ať jich máme více, jinak jsme vyrazili na týden
-bavlněná pyžama nebo noční košile 2-3
-lehký svetřík (pulovr) 1 - opět doporučení do ciziny, v ČR máme s sebou několi mikin
-tenká tepláková souprava 1-2 - teplákovek máme víc, Niki je čunče
-pokrývka hlavy (šátek, čepice) 1 - my máme čepičku, kšiltovku i klobouček
-dlouhé kalhoty (džíny) 1-2
-letní šaty pro dívky 1
-plátěná sportovní obuv (tenisky) 1
-ponožky 3-5 - protože nejsme v cizině, tak jich máme 10 párů
-sandály 1
-pevná sportovní obuv (botasky) 1
-bačkůrky 1
-holínky 1


HYGIENICKÉ POTŘEBY

-mýdlo, zubní kartáček, zubní pasta 1
-hřeben nebo kartáč 1
-šampon na vlasy, žínka
-prací prostředek pro ruční praní 1 - já vzala tubu z Rossmana - Domasol cca 30 Kč
-kapesníky látkové nebo papírové - máme oboje a jsou potřeba
-hygienické vložky (dívky) - to je jasné, na co by byly chlapcům
- krém po koupání - my máme Excipial
-krém na opruzeniny - Bepanthen - ale to už se opakuju :-)

VÝBAVA PRO KOUPÁNÍ A SLUNĚNÍ (to slunění se rozumí jinde než v ČR, alespoň nyní)

-plavky 2-3
-ručník na pláž 2-3
-sluneční brýle 1
-osuška nebo rohož na pláž 1-2 - cizina :-)
-opalovací krém s vyšším filtrem
-krémy nebo oleje po koupání 1-2 (min. 250 ml)
- rukávky - chodíme na plavání batolat a i když se to moc nedoporučuje, tak se nám nejvíce osvědčily rukávky na ruce, kruh a pás nic moc, pro nejmenší je ještě dobrá ryba, ale ta je na nás už malá
- nafukovací matrace - s malými dětmi je lepší člun
-potápěčské brýle


OSTATNÍ POTŘEBY

-kolíčky na prádlo (cca 10 kusů), šitíčko
-psací potřeby, pastelky, knížku na čtení
-oblíbená hračka (zejména pro malé děti)
-hudební nástroj, fotoaparát (levný) apod.

Co ještě jsem s sebou vzala:

NA CESTU

trvala cca čtyři hodiny autem + zastávky
-přemýšlela jsem o DVD přehrávači, ale protože jsem neměla dostatek DVD pro děti, tak jsem tuto možnost zavrhla, na zpáteční cestě pustím nějaké pohádky přes YOUTUBE.
- pití, dostatek, stále pijeme z láhve, takže jednu láhev na uspání a jinak čaj a vodu do normálních lahviček - používám SIGG
- sušenky, jablíčka a bonbonky, když už byla krize, přeci jen jsme jely jen my dvě v jednom voze a malá byla vzadu v autosedačce - na jídlo jsme se stavovali
- na uspání bylo výboré CD Lenky Filipové Lidové písničky, jinak jsme si pouštěly různé dětské písničky
- kreslící magnetickou podložku a elektronickou knížečku z Lidlu, kde se odpovídá na otázky

- odrážedlo - jenže máme jiné než Vojtík, tak je o to Vojtíkovo boj
- kočárek s panenkou
- nočník
- podsedák na jezení - coshee
- kočárek pro Niki - přes poledne v něm spinká, ale teď už se vzbudila (mimochodem spala dvě a půl hodiny, ten jihočeský vzduch ji asi dělá dobře, protože doma spí jen hoďku a půl), tak já běžím za ní a pokračování o příštím spaní (a taky dodám nějaké foto)

2 komentáře:

  1. Díky za dobré rady, našim klukům bereme ještě různé náplasti, např. nyní v akci http://www.slevomat.cz/sleva/186849-sada-naplasti-viacell-nejen-pro-deti ...
    Mirka

    OdpovědětVymazat
  2. Tak takové rady bezesporu příjdou vhod. :-) My se na letošní dovolenou pomalu připravujeme už teď. Docela se na ni těším. Konkrétně chceme jet do Chorvatska Myslím si, že letos je právě Chorvatsko asi nejlepší volba.

    OdpovědětVymazat